niedziela, 18 października 2015

TWOJA STREFA KOMFORTU, czyli dlaczego tak trudno ją opuścić działając w marketingu rekomendacyjnym?

Wielu ludzi czuje się bardzo niekomfortowo jeżeli mają cokolwiek zmienić w swoim życiu, nawet jeżeli w perspektywie przyniesie im to wymierne KORZYŚCI. Każdy z nas posiada swoją strefę komfortu, w której czuje się bezpiecznie, gdzie stres zredukowany jest do minimum. Nasza strefa komfortu obejmuje codzienne nawyki, nawet takie jak stale ta sama droga do firmy, sposób naszego odżywiania, pracę, którą wykonujemy, prowadzony przez nas biznes, ludzi, którymi się otaczamy.

Kiedy zaczynamy działać w biznesie marketingu rekomendacyjnego, zmusza on każdego do opuszczenia swojej BEZPIECZNEJ strefy komfortu i bywa przyczyną, z powodu której większość ludzi rezygnuje. Okazuje się, że:

  • znakomita większość osób nie cierpi sprzedaży, cokolwiek ona oznacza
  • nie czujemy się komfortowo wykonując telefony do potencjalnych Partnerów i Klientów
  • nie chcemy pracować w weekendy lub po pracy, tylko chcemy jak najszybciej wrócić do domu
  • źle czujemy się z odmową, na którą jesteśmy wciąż narażeni
  • przyjęcie pełnej odpowiedzialności za wyniki naszej pracy, czyli rezultaty nie jest dla nas komfortowa
  • odczuwamy niepokój i lęk przed nieznanym
  • nie odczuwamy komfortu, będąc wynagradzanym za wyniki pracy a nie za bycie pracownikiem
OBAWA przed odrzuceniem dla wielu jest paraliżująca. Dlatego wielu po nieudanych próbach rezygnuje. Nie czują się dobrze w ROLI telefonującego, poszukującego i zapraszającego na spotkania. Tymczasem ludzie sukcesu oswajają swoje obawy, bo wiedzą, że wszystko czego PRAGNĄ leży właśnie poza ich strefą komfortu. Muszą oswoić i pokonać swoje obawy a robią to poprzez DZIAŁANIE. Próbują nowych rzeczy, są gotowi na przyjęcie porażki i CIĄGŁE pokonywanie przeszkód. Są gotowi zapłacić CENĘ za swój sukces i nie idą za TŁUMEM. 

Jeżeli nie jesteś na to przygotowany i świadomy konieczności zmian, to marketing rekomendacyjny nie będzie dla Ciebie rozwiązaniem, nawet jeżeli pragniesz ZMIANY swojego życia. Musisz podjąć działanie, czyli robić WSZYSTKO to, co konieczne aby podążać do przodu, musisz opuścić swoją wygodną i bezpieczną strefę komfortu i chcieć stanąć w obliczu NIEZNANYCH Ci dotąd wyzwań. DZIAŁANIE, które będzie Ci towarzyszyć każdego dnia rozpuści Twoje obawy, bo zwyczajnie będziesz zajęty aktywnościami, które mają przybliżyć Cię do Twojego celu.

To, co trzeba zrobić to zmienić swoje nastawienie i pokonać wewnętrzny strach przed porażką. Stale poszerzać swoją strefę komfortu także w innych obszarach niż marketing rekomendacyjny. Oznacza to, że np. zaczynasz zmieniać swoje nawyki żywieniowe, że zaczynasz dbać o swoją kondycję fizyczną, sięgasz po inne książki, bywasz w miejscach, które do tej pory wydawały się dla Ciebie niedostępne, wchodzisz w nieznane Ci środowiska, poznajesz nowych ludzi. Poszerzasz swój horyzont. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz