niedziela, 4 października 2015

ZASADY PRAWIDŁOWEGO BUDOWANIA binesu marketingu rekomendacyjnego

Biznes marketingu rekomendacyjnego można tworzyć na dwa sposoby: właściwy i niewłaściwy. Ten drugi powoduje, że kończysz swoją przygodę bez dotychczasowych znajomych, bez pieniędzy i z negatywnym wyobrażeniem o branży i tę wiedzę co gorsza przekazujesz dalej w eter. Aby robić ten biznes we WŁAŚCIWY sposób dobrze jest znać zasady wypracowane przez ludzi, którzy odnieśli sukces i pomogli innym w rozwoju ich biznesu. Zasady są PROSTE, ale zwykle to, co proste jest najtrudniejsze.

ZASADA 1 - JESTEŚ PRZEDSIĘBIORCĄ
Bądź świadomy, że nie jesteś pracownikiem, któremu płaci się za czas spędzony w pracy i wykonanie zadań. Otrzymujesz pieniądze za KONKRETNE rezultaty i swoją produktywność czyli, krótko mówiąc za obrót, który wygenerowałeś dla firmy z którą współpracujesz. To są Klienci i nabywcy produktów i Twoi Partnerzy. To jest PROCES, który wymaga czasu i nie przynosi natychmiastowych ZYSKÓW, nawet jeżeli zaczynasz zarabiać w pierwszym miesiącu. 

Masz świadomość, że każdy biznes wymaga KLIKU
lat pracy i UKIERUNKOWANIA na swoją grupę docelową, Nie każdy zostanie Twoim Partnerem lub Klientem, musisz wiedzieć do kogo chcesz skierować swoje kroki. KONCENTRUJESZ się na podążaniu za systemem, który przynosi rezultaty Tobie i Twojemu zespołowi.

ZASADA 2 - JESTEŚ PROFESJONALISTĄ
Profesjonalista zna swoje rzemiosło, cały czas doskonali swoją wiedzę na temat produktów i firmy, wciąż podąża do przodu i rozwija się, czyta, słucha na temat biznesu, stara się być jak najlepszą wersją siebie. Wygląda profesjonalnie i nigdy nie wypowiada się źle na temat innych firm z tej branży. Postrzega marketingu rekomendacyjny jako filar swojej kariery bez względu na to, czy pracuje w tej branży na przysłowiową 1/4 czy 1/2 "etatu". 

Wie o czym mówi i zawsze jest PRZYGOTOWANY do spotkania, nie nęka wielokrotnie telefonami znajomych, nie dzwoni z innych numerów aby sprawdzić czy ktoś odbierze telefon, nie opowiada historii o szybkich zarobkach. Traktuje ten biznes jako PROFESJĘ a nie hobby, nawet jeżeli poświęca na tę działalność godzinę dziennie.

ZASADA 3 - ZAWSZE ZADAJESZ PYTANIA
Profesjonalista nie będzie przedstawiał biznesu każdemu i w każdych okolicznościach. Nie będzie pokazywał go w przeciągu lub na kolanie czyli w niewłaściwym miejscu i czasie. Dlatego zawsze ZADAJE pytania kwalifikujące, aby mieć pewność, że osoba, której chce przedstawić propozycję jest na to gotowa

Poprzez pytania, IDENTYFIKUJE czyjeś potrzeby np. posiadania dodatkowych dochodów. Twój biznes ma być rozwiązaniem problemów Twojego rozmówcy. Jeżeli ktoś nie jest gotowy, to nie ma prezentacji! To jest ta różnica, o której zapominamy. NIC interesującego dla niezainteresowanego. 

ZASADA 4 - KONCENTRUJESZ SIĘ NA AKTYWNOŚCIACH 
Ten biznes wymusza ich wiele, trzeba znać plan wynagrodzenia, firmę i produkty ale pieniądze w biznesie marketingu rekomendacyjnego wynikają z ciągłego poszukiwania potencjalnych Partnerów i Klientów, którym możesz przedstawić propozycję współpracy czy kupna produktów. Prezentujesz biznes, robisz follow up, trenujesz nowe osoby. Na te aktywności poświęcasz 90% swojego czasu.

ZASADA 5 - MASZ KILKULETNI PLAN I WIZJĘ SIEBIE
Wiesz, że biznesu marketingu rekomendacyjnego nie możesz traktować w kategoriach krótkiego dystansu, to MARATON. Jak każdy biznes musi być rozwijany przez kilka lat. Dobrze jest mieć cel i wizję siebie, zadać sobie pytanie co chcę osiągnąć w tej branży np. za 5 lat?

Marketing rekomendacyjny nie może być traktowany jako natychmiastowy lek na problemy finansowe, bo głęboko się rozczarujesz. To jest rozwiązanie w perspektywie długofalowej i jeżeli tak je postrzegasz, to dajesz sobie szansę na wypracowanie wytrwałości i umiejętności potrzebnych do osiągania wymiernych rezultatów finansowych. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz