niedziela, 17 stycznia 2016

CZY ZNASZ KROKI PROWADZĄCE DO spędzania większej ilości czasu z najlepszymi Kandydatami do biznesu marketingu rekomendacyjnego?

Możesz mieć znakomitą wiedzę o Twojej firmie, doskonale przygotowaną prezentację na spotkanie z potencjalnym Partnerem do biznesu marketingu rekomendacyjnego lub Klientem, którego będziesz chciał zachęcić do wypróbowania Twoich produktów lub skorzystania z konkretnej usługi. Możesz znać techniki prowadzenia rozmowy, przemawiania językiem korzyści, mieć przygotowane scenariusze, znać sposoby na rozbijanie wszelkich obiekcji. 

Ale to wszystko na NIC Ci się nie przyda jeżeli nie będziesz miał z KIM porozmawiać na temat proponowanego przez siebie biznesu lub wciąż będziesz trafiał na niewłaściwe osoby. Bardzo TRUDNĄ częścią branży marketingu rekomendacyjnego jest tzw. PROSPECTING czyli znajdywanie nowych, wartościowych ludzi, z którymi będziesz mógł się umówić na spotkanie. Trzeba sobie zadać pytanie czy to, co robię

w tej chwili prowadzi mnie w dobrym kierunku. Czy prowadzę odpowiednie działania, aby przybliżyć się do WŁAŚCIWYCH ludzi, którzy mogą zostać moimi potencjalnymi Partnerami bądź Klientami? 

Brian Tracy podpowiada, że prostą zasadą prowadzącą do sukcesu, jest spędzanie większej ilości czasu z NAJLEPSZYMI kandydatami. Jednak aby do tego doszło musisz przejść konkretne KROKI i odpowiedzieć sobie na kilka bardzo istotnych pytań. 

Po pierwsze - trzeba dobrze zrozumieć produkty lub usługi, które proponujesz i sposób w jaki działają.
Po drugie zdefiniować wyjątkowość danego produktu czy usługi, określić w czym jest nadzwyczajny/a.

Po trzecie - przeanalizować swoich obecnych Klientów i Partnerów i dowiedzieć się dlaczego kupują produkty bądź zdecydowali się na biznes marketingu rekomendacyjnego.

Po czwarte - określić, opisać swojego idealnego Klienta, odpowiedzieć sobie na pytania kim jest z zawodu, jakie ma wykształcenie, gdzie mieszka, jakie ma zwyczaje. Ten sam opis trzeba zastosować do stworzenia obrazu swojego idealnego Partnera w biznesie, zastanowić się czy taka osoba to etatowiec czy właściciel firmy lub pracownik wysokiego szczebla, konkretnego działu itd. Im więcej detali tym lepiej. 

Po piąte - sprawdzić jakie rozwiązania ma Twoja konkurencja w branży, w czym są lepsi, dlaczego ich Klienci kupują ich produkty lub decydują się na współpracę?
Po szóste - określić czym wyróżnia się Twoja usługa lub Twoje produkty, w czym jest inna bądź lepsza?

Po siódme - określić i stworzyć grupę ludzi, która ma największe korzyści z przystąpienia do biznesu marketingu rekomendacyjnego lub pożytek wynikający ze stosowania produktów/usług Twojej firmy.
Po ósme - zastanowić się jakie słabe strony może wskazać Twój rozmówca w stosunku do branży, w której działasz lub w proponowanych przez Ciebie produktach.

Po dziewiąte - przemyśleć do jakiej kategorii ludzi w ogóle nie trafiasz z biznesem, jaka grupa najczęściej Ci odmawia?
Po dziesiąte - zidentyfikować i  określić, w co musi uwierzyć Twój potencjalny Partner lub Klient aby zdecydować się na rejestrację w biznesie lub kupić produkt/usługę?

Po jedenaste - nakreślić charakterystyczne dobre cechy, które powodują, że ktoś jest lepszym Kandydatem np. taki człowiek, który nie jest zadowolony ze swojego wynagrodzenia. I odwrotnie określić te cechy, które w dużym stopniu go wykluczają np. osoba, która uważa, że wszystko jej się należy, ma postawę roszczeniową itp. 

Kiedy wykonasz te wszystkie KROKI będzie Ci łatwiej i będziesz mógł się SKONCENTROWAĆ na poszukiwaniu najlepszych osób do swojego biznesu. Nie ma bowiem biznesu dla każdego jak i produktów dla każdego. Są natomiast pewne grupy, które mają określone potrzeby i chętniej kupują bądź są bardziej otwarte na biznes marketingu rekomendacyjnego. Jeżeli będziesz wiedział KOGO szukasz, stracisz znacznie mniej czasu na bezproduktywne spotkania. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz