niedziela, 27 września 2015

JAK UŁATWIĆ PROCES POZYSKIWANIA nowych Partnerów do biznesu marketingu rekomendacyjnego?

Jeżeli chcesz, aby Twój biznes marketingu rekomendacyjnego rozrastał się, a tym samym przynosił Tobie DOCHODY, których oczekujesz weź pod uwagę pewne fakty, które ułatwią Ci pracę. Pierwsza istotna rzecz, to STATYSTYKA czyli świadomość, że liczby mają znaczenie. Znakomita większość ludzi ODMÓWI współpracy. Na początku możesz przyjąć, że na każde 10 osób, z którymi będziesz rozmawiać na temat biznesu zarejestrujesz tylko 1-2 osoby. W miarę postępu w umiejętnościach i Twojej skuteczności te liczby ulegną zwiększeniu. Miej wielką wizję ale patrz realnie. 

Daj sobie SZANSĘ rozmowy z ludźmi, którzy mają pieniądze, mają kontakty i odnieśli sukces. Jeżeli będziesz rozmawiać tylko z osobami, które bardzo potrzebują ZMIANY i pieniędzy, ale nie mają dość siły w sobie, aby podjąć decyzję, to będziesz obracać się w

martwym punkcie. Będziesz musiał włożyć znacznie więcej pracy i wysiłku i wielokrotnie możesz STRACIĆ czas.

Wielu praktyków twierdzi, że na początku łatwiej zacząć od zaproponowania PRODUKTU aniżeli biznesu marketingu rekomendacyjnego. Przyczyna jest prosta - ludzie nie cierpią SPRZEDAWAĆ, ale lubią kupować. Poza tym większość osób nie odczuwa także potrzeby posiadania własnego biznesu. Jeżeli pokażesz danemu człowiekowi PRODUKT lub USŁUGĘ, która rozwiązuje jego problemy, jest większe prawdopodobieństwo, że dokona zakupu, a z czasem stanie się Twoim Partnerem. Ale TY sam dokonujesz wyboru, co jest dla Ciebie łatwiejsze na początku, proponowanie biznesu czy produktu. Każdy ma inne doświadczenia.

Doskonal się w procesie FOLLOW UP. Wiedz, że naprawdę znikomy procent ludzi podejmie decyzję o wejściu w biznes marketingu rekomendacyjnego po pierwszym, czy drugim spotkaniu. Nierzadko potrzeba kilku a nawet kilkunastu SPOTKAŃ, aby taka osoba zarejestrowała się, co oczywiście oznacza przesunięcie w czasie (mija miesiąc a nawet pół roku od pierwszego kontaktu).

Używaj NARZĘDZI do prezentacji i pokazywania planu marketingowego. Chodzi o prostotę i fakt, że KAŻDY może go potem użyć i przekazać dalej. Nie każdy w jasny i klarowny sposób objaśni zasadę wynagradzania, może to być dla niego zbyt skomplikowane. Filmy, webinary, materiały drukowane, prezentacje w różnych postaciach są bardzo pomocne.

Nigdy nie TRAĆ swojego cennego czasu na rozmowę z osobą, której WCZEŚNIEJ nie zakwalifikowałeś Czasami wystarczą DWA, TRZY proste pytania: czy jesteś otwarty, aby przyjrzeć możliwościom zarabiania pieniędzy poza Twoim obecnym zajęciem zawodowym? Ile potrzebowałbyś zarobić miesięcznie aby się zaangażować? Ile czasu mógłbyś poświęcić tygodniowo na rozwijanie nowej działalności?

Pracuj nad rozwinięciem swoich umiejętności. NIKT nie stał się mistrzem z dnia na dzień ani nie zaczął zarabiać właściwych pieniędzy z marszu. To jest PROCES, dlatego codziennie poświęć choć 30 minut na czytanie lub słuchanie wybranego przez siebie mentora, czy potrzebnej wiedzy biznesowej, bywaj na firmowych eventach, szkoleniach, na których niejednokrotnie będziesz miał okazję posłuchać wybitnych trenerów rozwoju osobistego, którzy mogą wskazać Ci kierunek.

Rozwijaj PROSPECTING czyli poszukiwanie potencjalnych kandydatów do biznesu marketingu rekomendacyjnego. Każdemu kończy się w pewnym momencie LISTA i trzeba znaleźć sposób w wejście w nowe środowiska. Inaczej zamierasz ze swoim biznesem, bo nie masz z kim rozmawiać o swojej propozycji a powinny to być przynajmniej 2 osoby dziennie. 

Zabieraj swoich potencjalnych Partnerów na eventy (jeżeli akurat termin jest bardzo bliski po Twojej rozmowie) a także na spotkania swojego zespołu, konferencje online itp. Często zadziała tutaj zasada społecznego dowodu słuszności, która pozwoli Twojemu Kandydatowi szybciej podjąć decyzję o zaangażowaniu się w marketing rekomendacyjny. 

Opracuj swoją STRATEGIĘ, testuj i koryguj ją w trakcie swojego działania, aby doprowadzić do sytuacji, w której właściwym ludziom będziesz pokazywał możliwości biznesowe KAŻDEGO dnia. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz