środa, 19 sierpnia 2015

7 SŁÓW, KTÓRYCH NIE UŻYWASZ w rozmowie z potencjalnym Partneram do biznesu marketingu rekomendacyjnego

Każda branża ma swój specyficzny język i terminologię. marketingu rekomendacyjnym znajdziesz pełno słów, które niewiele powiedzą Twojemu Kandydatowi, jeżeli nigdy nie zetknął się z tą branżą a wręcz go ODSTRASZĄ. Twoją rolą jest zbudowanie dobrej relacji z osobą, z którą rozmawiasz na temat biznesu i zarabiania pieniędzy. Jak wiesz, ludzie wolą kupować od tych, których lubią, znają, i którym ufają. Operując przysłowiowym mega językiem nie przybliżasz się do swojego celu. Jest on dobry jeżeli rozmawiasz w swoim zespole lub wśród ludzi, którzy już znają i rozumieją temat.
  
Postaraj się zastąpić określone słowa innymi - ZROZUMIAŁYMI dla każdego. Zauważ, że nawet w nauce jest tak, że dobry profesor z wyższej uczelni, mówiąc do laika, potrafi przekazać informację w PROSTY i zrozumiały sposób, bez potrzeby używania niezrozumiałych słów. Zamiast je stosować a następnie tłumaczyć, co oznaczają, po prostu je ZASTĄP. Oto one:

1. PROSPECT, czyli człowiek, którego poszukujesz do biznesu. Nikt nie chce się mieć takiej etykiety, raczej woli być potencjalnym Partnerem/Kandydatem do biznesu.

2. UPLINE, użyj np. sformułowania - mój Parter biznesowy.

3. ZAINTERESOWANY, słowo bardzo nadużywane, często nie kojarzy się właściwie. Zamiast pytać wybrane osoby czy są  zainteresowane nowymi  możliwościami biznesowymi, lepiej zadać pytanie czy są otwarte, aby przyjrzeć się pewnym możliwościom biznesowym, które pomogą im zarobić np. dodatkowo 2 tysiące zł miesięcznie. 

4. RANGA, praktycznie nic nie mówi Twojemu rozmówcy, operowanie rangami typu Diament, Szafir itp. jest bez sensu. Lepiej powiedzieć, że np. mój Partner, który jest Szafirem w zespole zarabia 5 tysięcy złotych miesięcznie. Rangę przekładasz na konkretny obraz finansowy.

5. PLAN WYNAGRODZEŃ, binarny, matrix, wielopoziomowy brzmią nienaturalnie. Powiedz, że wynagrodzenie dostaje się np. raz w tygodniu czy raz w miesiącu w takim a takim dniu. Opowiedz, co składa się na wynagrodzenie. Im bardziej zagłębisz się w szczegóły, tym bardziej wyda się to skomplikowane, a ma być jasno i klarownie. 

6. STRUKTURA, bardziej odpowiednie będzie stwierdzenie o budowaniu swojego zespołu, drużyny, ewentualnie teamu.

7. SPONSOR, możesz zastąpić je słowem Manager lub powiedzieć o człowieku/osobie, która zaprosiła Cię do biznesu marketingu rekomendacyjnego. 

Generalnie chodzi o to, aby nie epatować niezrozumiałym słownikiem, który na samym początku może zniechęcić Twojego potencjalnego Partnera, bo przecież nie taki jest Twój ZAMIAR! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz