piątek, 14 sierpnia 2015

CZY PATRZYSZ OCZYMA POTENCJALNEGO Partnera na biznes marketingu rekomendacyjnego?

Działający w biznesie marketingu rekomendacyjnego często postrzegani są jako osoby natarczywe, które KAŻDEJ napotkanej osobie chcą SPRZEDAĆ ideę biznesu lub produkty, które uważają za najlepsze. Dzwonią np. wiele razy do tego samego człowieka, który przestał odbierać telefony a potem dziwią się, że są irytujący. Nie są traktowani poważnie. Ludzie unikają ich i nie przyłączają się do "dziwnej" branży, w której trzeba uganiać się za Klientami. 

Wiedz, że NIKOGO nie obchodzi Twój BIZNES i Twoje PRODUKTY. Każdy, absolutnie każdy ma na względzie przede wszystkim swoje dobro i swoje korzyści. Nie przyłączy się do Ciebie, aby zrobić Tobie przyjemność, nie wypróbuje produktów tylko dlatego, że są świetne. Zrobi to tylko WTEDY, kiedy zobaczy, że

BIZNES lub PRODUKT rozwiązuje JEGO a nie Twoje problemy. Dlatego tak ważna jest UMIEJĘTNOŚĆ właściwego pokazywania idei marketingu rekomendacyjnego, odpowiadającego potrzebom Twoich potencjalnych Partnerów. Musisz wejść w ICH BUTY, spojrzeć ICH oczyma, myśleć ICH kategoriami, a to wymaga praktyki i nauki.  

ODKRYWASZ, co jet ich palącym problemem i czego pragną. DAJESZ niczym lekarz - RECEPTĘ, która pomoże uzdrowić finanse, spełnić marzenia, poprawić samopoczucie, zdrowie, urodę, itd. Nie dowiesz się tego, jeżeli nie zapytasz.  Budujesz obraz swojego rozmówcy i starasz się wczuć w jego sytuację.

Dlatego trzeba umieć właściwie ZADAWAĆ pytania, które pomogą Ci dojść do sedna problemu danej osoby. To duża UMIEJĘTNOŚĆ. Albo ją masz albo trzeba się jej nauczyć Kiedy odkryjesz, że ktoś np. NIE CIERPI swojej pracy - podajesz rozwiązanie. Pytając działasz wg określonego, elastycznego SCENARIUSZA, który jest bardzo pomocny na pewnym etapie rozmowy czy prezentacji. 

Nikomu i nigdy się nie narzucasz. Nie wydzwaniasz. Nie wspominasz przy każdym spotkaniu o swoim biznesie. Zawsze kwalifikujesz potencjalnego Partnera czy Klienta. Korzystasz z niezależnych narzędzi. Starasz się odkryć, jaki problem możesz rozwiązać swoją propozycją. Podoba się - świetnie, nie podoba się - też świetnie. Idziesz dalej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz