niedziela, 1 listopada 2015

"CIEPŁY" RYNEK CZYLI Rodzina, Znajomi i Przyjaciele a Twój biznes marketingu rekomendacyjnego

Kiedy zaczynasz działać w biznesie marketingu rekomendacyjnego, w pierwszej kolejności zwracasz się właśnie do swojego "ciepłego" rynku. Szukasz zaufanych, bliskich Ci osób, od których nierzadko OCZEKUJESZ, że przyłączą się do Ciebie. Jednocześnie jesteś pełen obaw, ponieważ boisz się zepsucia wzajemnych relacji. Jednak, jeżeli będziesz postępować we WŁAŚCIWY sposób jak i przestrzegać pewnych zasad, to Twoje dotychczasowe przyjaźnie i więzi rodzinne w żaden sposób nie zostaną zachwiane.

Po pierwsze - poinformuj każdego, że zająłeś się nowym biznesem. Jeżeli zostaniesz zapytany co to takiego, po prostu najzwyczajniej w świecie ustal termin, kiedy będziesz mógł zrobić pełną prezentację. Jeżeli Twój znajomy w trakcie tej rozmowy NAGLE zmieni temat i zacznie mówić zupełnie o czymś innym oznacza to, że nie jest zainteresowany w tym momencie. Nie kontynuujesz, nie powracasz w trakcie tej rozmowy do biznesu. Nie pytasz dlaczego nie chce się dowiedzieć. Zostawiasz temat. Przyjdzie moment aby do niego wrócić. 

Po drugie - traktuj każdą z tych bliskich sobie osób

w taki sam sposób jak dotychczas, bez względu na to jaką decyzję podjęli, odnośnie Twojego biznesu. Twoi przyjaciele byli przy Tobie, ZANIM rozpocząłeś swoje nowe przedsięwzięcie a Ty przecież chcesz aby Ci ludzie dalej byli Twoimi przyjaciółmi. 

Po trzecie - nie osądzaj nikogo. Nigdy nie będziesz miał pewności KTO będzie zainteresowany Twoją propozycją a kto nie. Porozmawiaj z każdym lecz POZWÓL, aby te osoby same zdecydowały. Nierzadko bywa, że osoby, o których myślisz, że będzie to dla nich świetna propozycja - odmówią. I odwrotnie, Ci których skreśliłeś, mogą Cię pozytywnie zaskoczyć.

Po czwarte - bądź autentyczny i szczery. Nie stawaj się nagle kimś innym. Nie myśl o tym, ile pieniędzy zarobisz, jeżeli Twoi znajomi przyłączą się do Ciebie. Unikaj naciskania i presji w jakikolwiek sposób. Bądź sobą. Niech Twój nowy biznes nie przysłoni Twoich najważniejszych wartości. 

Po piąte - nie używaj sztuczek i podstępnych metod. Zawsze powiedz z jakiego powodu z kimś się kontaktujesz. Nie zapraszaj znajomego np. na grilla, po czym przystępujesz do prezentacji biznesu marketingu rekomendacyjnego. Każdy, kogo zapraszasz musi wiedzieć, w jakim celu się spotykacie. 

Po szóste - nie używaj presji. Sam przecież nie lubisz, kiedy ktoś Cię naciska. Automatycznie wyzwala się opór. Nie staraj się sprawiać wrażenia desperata, który za wszelką cenę chce pozyskać swoich znajomych. 

Po siódme - nie próbuj usilnie przekonywać lub sprzedawać. Marketing rekomendacyjny to nie jest sprzedaż. Jesteś w biznesie, w którym SORTUJESZ ludzi, z którymi będziesz pracować. Szukasz tych, którzy szukają pewnych możliwości. Zapraszasz na spotkania, robisz prezentację i ktoś SAM podejmuje decyzję. 

Po ósme - nie odgradzaj się od znajomych, którzy powiedzieli Ci NIE. Nie zawsze Ci ludzie będą przeszkodą na Twojej drodze. Jeżeli od początku będziesz postępował we właściwy sposób nie będziesz miał problemów. Owszem, czas zweryfikuje Twoje grono przyjaciół, kiedy zaczniesz odnosić sukcesy. Ale TY nie kładź na szali przyjaźni czy znajomości tylko dlatego, że ktoś nie widzi sensu w Twoim biznesie lub nie chce używać Twojego produktu. Rób to, co uważasz za najlepsze dla siebie i pielęgnuj swoje relacje. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz