czwartek, 25 grudnia 2014

PRODUKT czy BIZNES? A może to i to?

Wielu liderów tłumacząc zasady działania marketingu rekomendacyjnego nie kładzie żadnego nacisku na Klientów, którzy mogą być odbiorcami Twojego produktu. W niektórych firmach (suplementy diety, produkty służące zdrowiu, energii, kosmetyki) Dystrybutorzy kupują co miesiąc produkty tylko na własne potrzeby i swojej rodziny. Główny ciężar budowy biznesu opiera się na pozyskaniu nowych Partnerów, którzy powtórzą czyli zduplikują ten proces i dzięki temu organizacja zaczyna się rozbudowywać. Sponsorowanie budowniczych biznesu to podstawa, jest to niezaprzeczalny fakt.

Jednak pozyskiwanie Klientów wśród osób, które nie zdecydowały się na przystąpienie do Twojego biznesu jest
bardzo ważnym elementem, który także sprzyja rozwojowi Twojego zespołu i dodatkowym dochodom, które pojawiają się w Twojej kieszeni. W zależności od rodzaju produktu może się okazać, że spory procent stanowi potencjalna baza Klientów, którzy nie chcą biznesu ale produktu. W zależności od firmy i jej planu wynagrodzenia rejestrując Klienta bezpośrednio do firmy otrzymujesz całkiem przyzwoitą prowizję za jego zakupy. Jest to szczególnie przydatne na samym początku Twojego biznesu, kiedy zaczynasz działalność. 

ZADOWOLONY z rezultatów Klient może polecić Cię innym jak i wskazać osoby zainteresowanych biznesem. Twoim celem jest zwiększenie zapotrzebowania na produkty w następstwie edukacji Twoich potencjalnych Klientów. Nie robisz tego kosztem czasu, który poświęcasz na pracę z osobami, które budują z Tobą biznes. Jeżeli w Twojej firmie jest opcja autowysyłki to masz ułatwioną sprawę - Klient sam zamawia a Twoim zadaniem jest jego edukacja, podesłanie materiałów, artykułów, skierowanie zainteresowania na korzyści, które może odnieść. 

A teraz wyobraź sobie, że masz tylko 20 klientów, którzy robią comiesięczne zakupy np. za 200 zł. Za jednego Klienta otrzymujesz 60 zł prowizji miesięcznie. Wpada Ci dodatkowo 1200 zł. Jeżeli podwoisz tę liczbę otrzymujesz 2400 zł. To może nie są pieniądze, o których myślisz mając zamiar wybudować dużą organizację ale są, jeżeli firma działa na rynkach międzynarodowych, to tam również znaleźć się mogą osoby zainteresowane produktami. Jeżeli jesteś na początku drogi zakupy Klientów sfinansują Ci Twoje własne. Nie będziesz musiał za nie płacić. Niektórzy z nich zostaną Partnerami, bo w pewnym momencie ich przekonanie do produktu będzie bardzo silne i mogą stwierdzić, że chcieliby mieć je za darmo lub zacząć zarabiać. Nie rezygnuj z nich tylko dlatego, że odmówili przystąpienia do biznesu. 

"Potrzebujesz budowniczych biznesu i klientów. Bądź wdzięczny za obie te grupy" - Randy Gage.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz