sobota, 27 grudnia 2014

SZYBKI START - dlaczego jest tak ważny?

Liderzy marketingu rekomendacyjnego są zgodni, że szybki start jest lepszy i wbrew pozorom - łatwiejszy. Co on oznacza? Wiele osób wchodząc do marketingu rekomendacyjnego początkowo jest pełna entuzjazmu, ale zapał gaśnie szybko, jeżeli nie osiągasz na początku małych sukcesów i nie zarabiasz pierwszych pieniędzy. Efekt jest taki, że po 3 miesiącach czujesz zniechęcenie i mówisz tak jak wielu: TO NIE DZIAŁA

DZIAŁA pod warunkiem, że TY DZIAŁASZ i wiesz, co masz zrobić, czyli masz ułożony plan. Zastanów się, JAKI CEL chcesz osiągnąć poprzez ten biznes? Jeżeli osoba, która zaprosiła Cię do współpracy pokaże Ci pierwsze kroki (lista, zapraszanie, prezentacja, wdrażanie nowej osoby) i podejdziesz poważnie do tematu, to startujesz w ciągu 48-72 godzin od swojej rejestracji.
Nic tak nie dodaje skrzydeł jak pierwsze zarobione pieniądze a Ty w międzyczasie uczysz się, szkolisz, zdobywasz umiejętności. W szybkim starcie chodzi o to, aby w ciągu 1 miesiąca zarobić pieniądze, które pokryją Twoje comiesięczne wydatki na zakup produktów i to, co wydałeś na pakiet startowy. Celem energicznego startu jest umożliwienie 80-100 kandydatom zapoznanie się z Twoją propozycją biznesową np. w ciągu miesiąca lub krótszym. 

JAK TO ZROBIĆ?
1. Rozplanuj 10-15 godzin tygodniowo na zapraszanie, spotkania z kandydatami, spotkania domowe, prezentacje internetowe. Możesz wybrać 2 dni na zapraszanie telefoniczne i 3 dni na prezentacje. Wszystko zależy od Twojej organizacji. Pracujesz i masz inne obowiązki ale robisz to po to, aby zmienić swoją sytuację prawda?

2. W porozumieniu ze swoim Sponsorem zaplanuj pierwsze tygodnie pracy i poproś o pomoc w prezentacjach. Jego doświadczenie pomoże Ci w rejestracji pierwszych osób. 

3. Zorientuj się w terminach ważnych wydarzeń firmowych i zaplanuj swój czas na eventy, dostaniesz tam porcję wiedzy i umiejętności, dlatego ważne abyś mógł brać w nich udział.

4. Zamów narzędzia, które służą prezentacji biznesu (ulotki, filmy, płyty itp.)

5. Zaplanuj działania na rynku masowym, celem jest zdobycie 20-30 kontaktów dobrej jakości, tzn. aby ludzie, którym wręczysz narzędzie (płyta, ulotka), poświęcili czas i zapoznali się z tym, co dostali. Te działania sprawdzają się w przypadku świeżo poznanych osób, które ujęły Cię swoimi kompetencjami, energią (taksówkarz, kelner, obsługa w sklepie, na stacji benzynowej itp.). Podkreślaj, że sprawa jest pilna ale nie wywieraj presji, ważne aby ustalić termin ponownego kontaktu (po obejrzeniu materiału).

6. Zaplanuj energiczny start telefoniczny w przypadku osób, które nie mieszkają dostatecznie blisko, nie możesz się z nimi osobiście spotkać lub zaprosić do domu. Ten krok sprawdza się w przypadku osób, które znasz, ale nie miałeś z nimi długo kontaktu (dawni znajomi z klasy, ze studiów, byli sąsiedzi).

7. Energiczny start e-mailowy, jest doskonały, jeżeli nie mamy żadnego namiaru, ktoś mieszka za granicą itp. E-mail powinien być dwustopniowy: w pierwszym sondujesz czy ta osoba w ogóle jest zainteresowana dochodami i współpracą. Jeżeli odpowie, że tak, w drugim mejlu opisujesz, to co konieczne i załączasz film z prezentacją i umawiasz się na kontakt. Pamiętaj, że ten sposób działa tylko w przypadku osób, które znasz, nigdy nie wysyłaj mejli do nieznajomych!

8. Energiczny start za pomocą dostępnych narzędzi. Zostaw 5-10 narzędzi w rożnych lokalizacjach w Twojej okolicy (oczywiście za zgodą). Może to być ulotka, mały folder z twoim nr telefonu i adresem e-mail, które zostawiasz u fryzjera, na myjni samochodowej, w zaprzyjaźnionym sklepie, u kosmetyczki, w warsztacie samochodowym. Skuteczność jest znacznie mniejsza ale działa 24 godziny na dobę. 

9. Zaczynasz w Internecie i w mediach społecznościowych ale nie polega to na spamowaniu tablicy znajomych na Facebooku, tylko na promowaniu możliwości współpracy poprzez darmowe i płatne sposoby, udzielaniu się na forach, blogach, grupach itp. 

Celem energicznego startu jest zebranie jak największej ilości osób, które zapoznają się z Twoją działalnością i korzyściom, które mogą uzyskać. Kiedy prowadzisz te działania spiesz się, prezentuj pewną postawę, TO TY MASZ COŚ CENNEGO! Nie podchodź też emocjonalnie do wyniku rozmowy, jeżeli ktoś okaże dezaprobatę lub brak zainteresowania, dotyczy ona niezależnego narzędzia a nie Ciebie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz