czwartek, 8 stycznia 2015

CZY MARKETING SIECIOWY to piramida finansowa?

Wśród osób, którym przedstawiana jest propozycja współpracy w marketingu sieciowym często pada obiekcja pt. PIRAMIDA. Większości osób kojarzy się to z faktem, że zarabiają tylko ci, którzy są na szczycie, inaczej mówiąc ci, którzy zapisali się na początku. Tymczasem piramidy finansowe SĄ NIELEGALNE, w piramidzie finansowej nie ma produktów ani usług a pieniądze biorą się z tylko z wpłat jej członków. Kupuje się w niej po prostu miejsce. Nie masz możliwości awansowania. Prędzej czy później taka piramida upada (głośna sprawa
Bernarda Madoffa w USA, w Polsce Lecha Grobelnego i jego Bezpiecznej Kasy Oszczędności).

W marketingu sieciowym tworzysz zespół, organizację, w której każdy kto zdecydował się na współpracę może zarobić więcej od ludzi, którzy stoją od niego wyżej (czyli w języku sieci są jego Sponsorami) jeżeli wykona odpowiednią pracę (będzie miał więcej Partnerów, Klientów). Jeżeli przeanalizujesz plan marketingowy swojej firmy, to zobaczysz, że masz konkretny plan kariery i możesz wejść na szczyt o jakim nie śniłeś. 

Płacisz przy rejestracji za zakup określonej liczby produktów i często są to tzw. pakiety startowe o mniejszej lub większej wartości.  Płacisz kupując regularnie konkretne produkty. Tym samym pieniądze w marketingu sieciowym biorą się z obrotu produktami (czyli towarem) wśród Partnerów i Klientów. Im większy zrobisz obrót tym lepiej jesteś wynagradzany. Musisz włożyć swoją pracę i zaangażowanie aby otrzymać wynagrodzenie i to samo dotyczy Twoich Partnerów. Prowizje, które są wypłacane otrzymujesz za wielkość zamówienia a nie za rekrutację nowego Dystrybutora.

Na ten temat znajdziesz także informacje w pierwszej polskiej publikacji naukowej poświęconej branży marketingu sieciowego. Dr Alina Wogelgesang: Multi Level Marketing w gospodarce rynkowej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz