niedziela, 18 stycznia 2015

SKUTECZNA PREZENTACJA, czyli Twoje kolejne kroki

Każdy, kto przeprowadza w biznesie sieciowym prezentację, chciałby robić to skutecznie, czyli zarejestrować nowego Partnera. Bardzo często pomijanym krokiem jest tzw. KWALIFIKACJA kandydata przed prezentacją. Jeżeli przykładowo zawodowo zajmujesz się sprzedażą mieszkań i domów, wówczas nie będziesz szukał potencjalnych nabywców wśród osób bez pracy i takich, które nie szukają nieruchomości. Zanim zrobisz prezentację powinieneś dowiedzieć się od swojego kandydata, czy szuka on możliwości zarobienia ekstra pieniędzy czy posiadania dodatkowego źródła dochodu.

Jeżeli nie przeprowadzisz wstępnej kwalifikacji i nie uzyskasz twierdzącej odpowiedzi, to tracisz czas. W przypadku pomyślnej kwalifikacji, zanim rozpoczniesz prezentację, porozmawiaj z zaproszoną osobą, znajdź wspólną płaszczyznę, a następnie postaraj się zadać PYTANIA, które dadzą ważne odpowiedzi:

1. Czym zajmuje się zawodowo?
2. Czy jest zadowolony ze swojego obecnego dochodu?
3. Czy jest gotów rozpocząć nowe przedsięwzięcie?
4. Czy prowadził kiedykolwiek własny biznes? 
5. Czy jest zadowolony z ilości czasu, który posiada?

Ta rozmowa powinna trwać dobrych kilka minut i zmierzać do wzbudzenia szczerego zainteresowania Twojego Kandydata i nawiązania relacji. Jeżeli jest to tzw. spotkanie 1:1 prezentacja trwa 20-30 minut. Nie chodzi o to, aby zanudzać wszystkimi szczegółami, tylko nakreślić model współpracy. Wyeksponować najbardziej istotne elementy, czyli JAK TWÓJ KANDYDAT może zarobić pieniądze z Tobą, dzięki firmie x, która ma konkretny produkt i plan wynagrodzeń. Ludzie nie mają czasu albo mają go bardzo mało, dlatego bądź konkretny.  

Pracuj z narzędziami (film, broszura, slajdy). Utrzymuj PROSTOTĘ, aby Twój kandydat wiedział, że też jest w stanie to zrobić. Zawsze powstaną pytania lub obiekcje, które będą wymagały Twojej odpowiedzi. Odpowiedz na nie, zgodnie z wiedzą, którą posiadasz. Jeżeli czegoś nie wiesz, to powiedz, że się dowiesz od osoby, która jest dłużej w biznesie. Nie kończ spotkania bez pytań ZAMYKAJĄCYCH, które określą stopień gotowości Twojego Partnera do biznesu! Możesz zapytać:

1. Co Ci się najbardziej podobało?
2. Na ile oceniasz siebie w tym przedsięwzięciu?
3. Czy jesteś gotowy, aby zarejestrować się teraz?

Jeżeli Twój  rozmówca jest zainteresowany, ale niegotowy na rejestrację w tym momencie - umów następne spotkanie, może w Twoim zespole, które więcej pokaże, da odpowiedzi, które się pojawią. Wtedy najczęściej dochodzi do rejestracji. 

Tak jak pisałam w ostatnim wpisie robisz prezentację w jak najmniejszym stopniu posługując się opisem. Rozmawiasz JĘZYKIEM KORZYŚCI, czyli krótko mówiąc pokazujesz co Twój Kandydat będzie miał z tej współpracy (on również myśli tylko w tej kategorii). Dopasuj prezentację do osoby, z którą rozmawiasz, do jej oczekiwań i problemów, które może rozwiązać biznes mlm. Inaczej będziesz rozmawiać z osobą, która potrzebuje dorobić 1000 zł miesięcznie a inaczej z kimś, komu zależy na kilkukrotnie większej kwocie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz