sobota, 10 stycznia 2015

CZY PRODUKT ma znaczenie w marketingu rekomendacyjnym?

Tak, produkt ma OGROMNE znaczenie. Jeżeli nie wierzysz w produkt, który jest przedmiotem obrotu firmy, z którą chcesz się związać, nie wierzysz, że możesz go sam używać z korzyścią dla siebie i swojej rodziny, to jest mała szansa, że odniesiesz sukces w marketingu sieciowym. 

Dlaczego? Bo ten biznes opiera się w dużej mierze na entuzjazmie i Twoim osobistym doświadczeniu z produktem, które możesz przekazywać dalej. Zadaj sobie pytanie, czy gdybyś nie brał udziału w tym konkretnym biznesie, to zdecydowałbyś się na oferowany produkt? Czy po prostu dokonałbyś zakupu, przekonany o jego zaletach i korzyściach? Bądź ze sobą szczery! Twój sukces zależy od tego czy Twoi Klienci i Partnerzy będą ponawiać zamówienia. Nie jest to tylko kwestia CENY- czy jest on tani czy drogi ale przede wszystkim JAKĄ WARTOŚĆ daje odbiorcom? 

CZY jest to produkt WYJĄTKOWY
i sprzedawany wyłącznie przez daną  firmę. Czy jest np. opatentowany i nie ma odpowiedników na rynku detalicznym?  Jak szybko się go zużywa? Czy ma dużą potencjalną grupę odbiorców? Jakiego obrotu możesz się spodziewać po tym konkretnym produkcie? Ma to znaczenie, ponieważ część obrotu będzie pochodziła od użytkowników Twojej sieci, którzy będą kupowali na własne potrzeby i od ich Klientów. Czasami potrzeba kilku miesięcy aby uzyskać własne doświadczenie produktowe, jeżeli działasz np. w branży suplementacji, żywności funkcjonalnej czy pielęgnacji musi upłynąć czas, który pokaże efekty stosowania danego specyfiku. Ważne jest KTO używa tych produktów poza siecią (np. znane twarze, sportowcy, aktorzy), na jakie autorytety możesz się powołać w trakcie prezentacji? 

Przykładowo masz wybudowaną organizację na 100 osób, w której każda z tych 100 osób składa zamówienie na 100 zł raz w miesiącu. Będziesz otrzymywał zyski na podstawie obrotu wynoszącego 10.000 zł. Jeżeli wszystkie osoby zamówią za 200 zł to z 20.000 zł. Ile będą one wynosiły zależy od firmy, z którą współpracujesz i jej planu marketingowego. 

Powiedzenie, może trochę niezgrabne "bądź produktem produktu" oddaje Twój rezultat jaki osiągasz dzięki jego stosowaniu, Twoje emocjonalne przywiązanie i wiarę w siłę jego działania. Jesteś prawdziwy, kiedy polecasz komuś swój produkt, bo SAM GO UŻYWASZ. Za Tobą STOI HISTORIA, którą możesz opowiedzieć. Tylko taka osoba, jest w stanie skutecznie pozyskiwać nowych Klientów i Partnerów. Doskonałe produkty są bowiem siłą napędową firmy, choć wielu stawia na pierwszym miejscu plan marketingowy. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz