sobota, 24 stycznia 2015

JAK GRAĆ, aby WYGRAĆ? Sponsorowanie Partnerów do marketingu rekomendacyjnego

TRZYMAJĄC się pewnych zasad będzie Ci łatwiej skutecznie prowadzić rekrutację czyli sponsorować nowe osoby do swojego zespołu. Istnieje wiele błędów, które zostały już popełnione, i które dalej są powielane, bo wszyscy uczymy się na błędach. ALE będąc ich świadomym, można skuteczniej prowadzić rekrutację.

1.Rozmawianie z niewłaściwymi osobami, poprzez brak uprzedniej kwalifikacji, ustalającej zainteresowanie kandydata dodatkowym źródłem dochodu. Rozglądaj się za osobami, które mają jakieś pragnienia do zrealizowania, chcą od życia czegoś więcej, lubią ludzi i mają dobre wyobrażenie o sobie. Nie szukaj na siłę wśród osób leniwych, o nieprzyjemnych cechach charakteru, którzy potrzebują natychmiastowej gotówki i liczą na łatwy zarobek. 

2. Działanie w desperacji. Ludzie przystępujący do biznesu marketingu sieciowego często chcą osiągnąć rezultat w krótkim czasie. W ich oczach i sposobie działania pojawia się DESPERACJA. Prawda jest taka, że nikt nie chce współpracować z taką osobą, ponieważ to widać na odległość. Dlatego bardzo ważne jest, aby całkowicie uniezależnić się od rezultatu  przeprowadzonej rozmowy, uwolnić się od presji WYNIKU. Kiedy będziesz miał właściwą POSTAWĘ na Twojej drodze pojawią się właściwi ludzie. 

3. Mówienie zbyt wiele, nie zasypuj swojego kandydata potokiem słów, którymi go tylko przytłoczysz. Bardziej bądź nastawiony na zadawanie pytań i słuchanie. Daj wystarczająco dużo informacji, osoba, z którą rozmawiasz nie musi od razu
wiedzieć wszystkiego, chyba, że sama zadaje pytania i dopytuje szczegółowo. 

4. Brak zamknięcia spotkania, z którego ma wynikać stopień zainteresowania biznesem lub produktem. Zamknięcie nie jest może właściwym słowem, bo tak naprawdę chcemy otworzyć naszego kandydata na nowe możliwości, jednak nie można się rozstać bez tej wiedzy. Powinno to być naturalne, bez presji i prób przekonywania do czegokolwiek.

5. Natychmiastowe proponowanie nowo poznanej osobie z biznesu lub produktu, najpierw porozmawiaj w naturalny, przyjacielski sposób z tym człowiekiem, a w trakcie konwersacji mogą pojawić się problemy, na które będziesz mógł potem podać rozwiązanie. Kontakt nawiążesz telefonicznie np. następnego dnia. 

6. Opowiadanie nieprawdopodobnych historii o zarobkach, możliwych do uzyskania w krótkim czasie, Bądź szczery ze swoim rozmówcą, nie okłamuj go. Powiedz, że WARTO ale wymaga to pracy, zaangażowania i nauki i CZASU.

7. Brak rozmowy z  odpowiednią ilością osób dziennie. Pomyśl, gdybyś rozmawiał z 10 osobami dziennie, to w ciągu roku daje to ponad 3000 rozmów (wyłączam święta, wakacje, etc). Jeżeli na współpracę zdecyduje się jedna na 20 osób to masz w zespole w ciągu roku 150 Partnerów.

8. Brak Follow-up. Większość ludzi potrzebuje kilku spotkań, aby zdecydować się na współpracę, pozostań z nimi w kontakcie, dawaj kolejne narzędzie. Follow up to po prostu kontynuacja. Kolejne spotkania, objaśnienia, materiały.

9. Traktowanie odmowy personalnie, po prostu NIE teraz nie oznacza NIE zawsze. Możesz wrócić do tematu za pół roku, rok. Ludzie mówią "nie" Twojej propozycji. 

10. Brak doskonalenia umiejętności, ten biznes jak każdy inny wymaga stałego doskonalenia się. Bądź otwarty, aby czytać książki, brać udział w kursach, udoskonalać prezentowanie możliwości biznesowych, czy objaśnianie planu marketingowego. Bądź coraz lepszy w sposobie rozmowy, doskonaleniu swojej postawy. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz