czwartek, 5 marca 2015

CZY TRAKTUJESZ MARKETING rekomendacyjny jak przedsiębiorca?

Możesz się z tym nie zgodzić, ale marketing rekomendacyjny to jest po prostu biznes i aby zarabiać pieniądze, trzeba przestawić się na myślenie kategoriami PRZEDSIĘBIORCY. Wiele osób rejestruje się, ale nie traktuje swojej decyzji poważnie. W zasadzie, to jej nie podjęły. Postanowiły SPRÓBOWAĆ. Jednak tutaj też trzeba zainwestować PIENIĄDZE, co prawda bardzo niewielkie w porównaniu z tradycyjnym biznesem. To może być kilkadziesiąt złotych lub kilka tysięcy na start, ale trzeba też pamiętać o comiesięcznych zakupach produktu/usługi, mieć pieniądze na spotkania, na dojazdy, na szkolenia, na materiały marketingowe, na książki. To są KOSZTY, które będą stale obciążały Twój budżet. 

PRZEDSIĘBIORCA dąży do tego, aby poniesione inwestycje zwróciły mu się w jak najszybszym możliwym czasie przy jednoczesnej DBAŁOŚCI o ciągły PROGRES, ruch do przodu. KONTROLUJE wydatki. Zacznij
mądrze, czyli z tym, co masz i w miejscu, w którym jesteś.

Nie nadszarpuj budżetu np. na dalekie spotkania, oddalone o setki kilometrów od domu, chyba, że masz 100% pewności, że te osoby się zarejestrują. Oceń swoje możliwości finansowe. Pewnie, że możesz mieć OGROMNY cel, jakim jest wielka organizacja w różnych zakątkach świata, bardzo wysokie dochody. To jest możliwe i osiągalne, ale wymaga dużo czasu. Osoby, które tak podróżują do swoich Partnerów zarabiają już DUŻE pieniądze a i one starannie kalkulują koszty. 

Jeżeli Twój CEL na samym początku będzie Cię przerastał, możesz nie czuć się komfortowo. Jeżeli przyjmiesz strategię DYNAMICZNYCH kroków, wówczas każdego dnia poprzez PRAKTYKĘ BIZNESU będziesz coraz LEPSZY w tym, co robisz. Zdobędziesz klienta, pozyskasz Partnera do współpracy - popraw to, co Twoim zdaniem może wyglądać lepiej już następnego dnia. Nie udały się zaproszenia, prezentacja nie poszła po Twojej myśli - codziennie pracuj nad ulepszeniem swojej pracy i swoich umiejętności. Czytaj i oglądaj pozytywne historie ludzi, którym się udało. Podpatruj jak działają LIDERZY w Twojej firmie.

Będziesz potrzebował wiedzy o MARKETINGU i SPRZEDAŻY, które są podstawą funkcjonowania każdej firmy. Sprzedajesz przecież KONKRETNĄ IDEĘ innym ludziom. Przedstawiasz PRODUKT lub USŁUGĘ. Sprzedajesz korzyści i możliwości. 

Jeżeli nigdy wcześniej nie prowadziłeś własnego biznesu, to możesz myśleć w kategoriach pracownika a nie właściciela firmy a w marketingu rekomendacyjnym stajesz się w dużym stopniu WŁAŚCICIELEM i sam odpowiadasz za jego dochodowość. Oczywiście, że masz ZESPÓŁ i Twojego SPONSORA, któremu zależy BARDZIEJ na Twoim sukcesie niż Tobie samemu, ale TYLKO TY sam możesz ZDECYDOWAĆ o postawie przedsiębiorcy.  Albo tylko próbujesz, co  oznacza postawę OBSERWATORA albo angażujesz się, jak właściciel BIZNESU. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz