czwartek, 9 kwietnia 2015

SKUTECZNE ZAPRASZANIE przez telefon w marketingu rekomendacyjnym

Twoją rolą jest możliwość przedstawienia swojej propozycji biznesowej jak największej ilości osób. Jeżeli działasz offline czyli w świecie realnym, telefon jest Twoim przyjacielem. Dzwonisz w JEDNYM celu - aby umówić spotkanie. Obojętnie czy wykonujesz kilka czy kilkanaście telefonów dziennie jest parę ZASAD, które mają jak najskuteczniej doprowadzić Cię do celu. Rozmowa trwa zaledwie kilka minut - dwie może trzy. Jesteś w POŚPIECHU, nie masz wiele czasu, to jest bardzo istotny aspekt zaproszenia


1. Przedstawiasz się.
2. Mówisz szczery komplement, osobie z którą rozmawiasz (naprawdę szczery!).
3. Przekazujesz zaproszenie z energią i silną postawą.
4. Przy aprobacie ustalasz termin i miejsce spotkania (proponując np.dwa terminy).
5. Kończysz rozmowę.

To, co istotne to być SOBĄ, ale w jak najlepszej wersji, żeby ktoś kto Cię zna, nie pomyślał, że rozmawia z kimś, kto nagle ZMIENIŁ się nie do poznania. Z pomocą przychodzą sprawdzone scenariusze rozmów, które są drogowskazem, w jaki sposób prowadzić rozmowę. Bardziej chodzi w nich o to, abyś zrozumiał, w jakim KLIMACIE przeprowadzasz zaproszenie, aby było skuteczne, Twoja rozmowa ma pokazywać, że masz coś wartościowego, co może zainteresować Twojego Kandydata. Z Twojej postawy wynika, że CENISZ, to co masz i może to być atrakcyjne dla drugiej strony. 

W jakich godzinach telefonować? To bardzo względna rzecz i każdy ma swoje ulubione pory i uzasadnienie. Sam oceń, kiedy najlepiej Ci się dzwoni, dopasuj do listy osób, do których w danym dniu chcesz zadzwonić. Niektórzy dzwonią w godzinach pracy, ponieważ ludzie z reguły mają wtedy bardzo niewiele czasu na rozmowę i nie dopytują o szczegóły. Są zwolennicy późnego, niedzielnego popołudnia kiedy ludzie myślą już o poniedziałku i pracy, do której nie mają ochoty iść. Pozostali wybierają godziny późno popołudniowe, kiedy ludzie wracają do domów. 

Bez względu na to, jaką wybierzesz porę najistotniejsze jest UMÓWIENIE się na spotkanie poprzez wypracowanie własnego, naturalnego scenariusza, który zawiera kluczowe elementy: pośpiechu, komplementu, energetycznego zaproszenia i potwierdzenia terminu.

2 komentarze:

  1. To chyba jednak trudne zadanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest łatwe, ale na szczęście tej umiejętności można się nauczyć:)
      Kiedy pokona się wewnętrzny opór i lęk przed odmową ze świadomością wartości, którą możesz przekazać, telefonowanie wchodzi w nawyk i staje się przyjemnym elementem. Trzeba budować wiarę w siebie jak i być pozytywnie nastawionym do tej czynności oraz ludzi, do których dzwonisz.

      Usuń