wtorek, 30 czerwca 2015

WARTOŚĆ POWRACAJĄCEGO KLIENTA w marketingu rekomendacyjnym

Pewnie doskonale wiesz, że POWRACAJĄCY Klient, który kupuje produkty Twojej firmy jest znacznie bardziej zyskowny i wartościowy. W każdym biznesie wciąż poszukuje się nowych Klientów, ale są firmy, które w równym stopniu koncentrują się na ich UTRZYMANIU, ponieważ kosztuje to mniej czasu, energii i pieniędzy. Przynosi same korzyści. Ktoś, kto jest zadowolonym użytkownikiem, z większą łatwością i przekonaniem poleci produkt innym. 

Nie inaczej jest w marketingu rekomendacyjnym, pomyśl przez chwilę o sytuacji, w której odwiedziłeś swoją ulubioną restaurację, kupiłeś kolejny produkt w danym sklepie, nabyłeś ubezpieczenie, skorzystałeś z określonych usług. ILE RAZY właściciel lub pracownik skontaktował się z Tobą po sprzedaży?  Pewnie NIGDY. 

Dlatego zmieniasz

miejsca, ludzi, firmy od których kupujesz, bo wiesz, że jesteś kolejnym NUMEREM w sprzedaży. Nie jesteś przywiązany emocjonalnie. W marketingu rekomendacyjnym, kiedy masz swoich Klientów pozostań w kontakcie, przynajmniej raz na 30-90 dni. Napisz ODRĘCZNĄ kartkę z podziękowaniem, zadzwoń kilka dni po dokonaniu zakupu, napisz e-maila, zadzwoń.

Dzięki takiemu postępowaniu może wydarzyć się  KILKA rzeczy. Twój nowy Klient chętniej zamówi ponownie produkt lub skorzysta z Twojej propozycji i przetestuje inny, zarekomenduje w swoim otoczeniu. Budujesz RELACJĘ. Upewniasz się, że jest ZADOWOLONY. Nie pozwalasz o sobie zapomnieć w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Zwiększasz swoje dochody. Niejeden z docenianych Klientów, może stać się z czasem Twoim Partnerem w biznesie. Zależy to od Ciebie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz