niedziela, 31 maja 2015

OBIEKCJE Partnerów/Klientów w marketingu rekomendacyjnym

Obiekcje to naturalny stan rzeczy. Kiedy rozmawiasz z osobami, które chciałbyś pozyskać do współpracy lub zakupu Twojego produktu, bardzo często usłyszysz słowo "NIE". Twoją rolą nie jest PRZEKONYWANIE na siłę. Jeżeli ktoś pod wpływem Twojego nacisku zarejestruje się i zostanie Twoim Partnerem lub Klientem, będziesz musiał za każdym razem  PONOWNIE przekonywać tę osobę, aby pozostała w Twoim zespole lub złożyła kolejne zamówienie. 

Wielu ludzi nie podejmie z Tobą współpracy za pierwszym, drugim lub nawet trzecim razem. To może nie być ich CZAS w tej chwili, kiedy składasz swoją propozycję. Twoim zadaniem jest praca z odpowiednią liczbą osób, które mogą ZDECYDOWAĆ się tu i teraz. Poza tym znakomita większość potrzebuje odpowiedniej ilości follow up. Wielokrotnie potrzeba miesięcy, dlatego utrzymuj regularny kontakt. Obiekcje nie oznaczają, że ktoś nie jest zainteresowany w ogóle. Obiekcje wygłaszane przez Twoich rozmówców to sygnał, że

potrzebują więcej INFORMACJI lub kolejnych spotkań, zanim podejmą decyzję o rejestracji w biznesie marketingu rekomendacyjnego lub dokonają zamówienia. 

Ludzie często za pierwszym razem, po wysłuchaniu Ciebie podadzą obiekcję, która DOBRZE brzmi (nie mam czasu, nie mam pieniędzy, mam małe dzieci, mam zbyt dużo na głowie itp.) Dopiero za drugim razem kiedy zapytasz, podadzą PRAWDZIWY powód odmowy. Często usłyszysz obiekcję, że produkt czy pakiet startowy jest zbyt DROGI, co oznacza, że ktoś nie zna wartości Twojego produktu lub nie dostrzegł potencjału zarabiania pieniędzy w marketingu rekomendacyjnym. 

Bardzo dobre pytania, które możesz zadać w tej sytuacji to:
1. Czy oprócz tego, że produkt jest za drogi, czy jest jeszcze coś, co powstrzymuje Cię przed zakupem? 
2. W kontekście tego, o czym dzisiaj rozmawialiśmy, co Ci się najbardziej podobało w prezentacji?
3. W skali od 1-10, jak oceniłbyś swoje zainteresowanie? 
4. Co musiałoby się wydarzyć, abyś podjął współpracę?

Pytania zadajesz pojedynczo i SŁUCHASZ. Obiekcje oznaczają, że KTOŚ nie jest gotowy TERAZ. Twoja rolą jest zadawanie pytań, poznanie odpowiedzi, dostarczenie odpowiedniej ilości informacji, umówienie kolejnych spotkań. Jeżeli te działania nie przyniosą rezultatu, odkładasz te osoby w CZASIE. Po prostu pytasz, czy możesz pozostać w kontakcie i zadzwonić np. z miesiąc lub dwa z pytaniem, czy sytuacja nie uległa zmianie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz