poniedziałek, 11 maja 2015

"ZAMYKANIE SPOTKANIA" w marketingu rekomendacyjnym

W sprzedaży istnieje takie magiczne słowo jak ZAMKNIĘCIE, co oznacza decyzję Klienta o zakupie danego produktu, który proponuje handlowiec. Większość ludzi nie lubi sprzedawców i kiedy używają oni określonych technik i słów, od razu wytwarza się BARIERA. Wówczas, nawet jeżeli są zainteresowani zakupem, odmawiają. I choć w marketingu rekomendacyjnym nie mówimy o sprzedaży wprost, to przecież nie po to się spotykamy i robimy prezentację, aby miło spędzić czas. Chcemy "sprzedać" IDEĘ biznesu, rozwiązać problem poprzez określony produkt lub usługę. 

Jeżeli spotykasz się na mieście i robisz prezentację na miejscu, potrzebujesz SCENARIUSZA spotkania. Nie po to, aby sztywno i kurczowo trzymać się zasad ale po to, aby nie zbaczać z wyznaczonego toru. Pamiętaj jaka jest kolejność poszczególnych etapów. Ludzie, z którymi się rozmawia bardzo chętnie skaczą na inne tematy, kiedy

zaczyna ich uwierać, to co mówisz. Rozgadują się i rozmowa, którą zaplanowałeś sypie się. Dlatego ZAWSZE po luźnych dygresjach rozmówcy przywracaj ją na właściwy tor. Pamiętaj, w jakim celu się spotkałeś. Szanuj czas - swój i swojego kandydata. 

O ile, luźny dialog na początku, pomaga w nawiązaniu nici porozumienia, przełamaniu pierwszych lodów w przypadku nieznanych ci osób, to przychodzi czas na przejście do konkretów. Zakwalifikuj Kandydata na początku rozmowy, pokaż z czym przychodzisz i dlaczego. Opowiedz zwięźle swoją historię. Zaprezentuj materiały, filmy lub to co zaplanowałeś.

Wiele osób świetnie przeprowadza spotkania, są przygotowani merytorycznie, ale na koniec brakuje im odwagi aby ZAMKNĄĆ spotkanie. Nie zadają żadnych pytań, które określą stopień zainteresowania rozmówcy. Luźno się żegnają, padają słowa w stylu: to daj znać, czekam na telefon, przemyśl sprawę itp.  

ZAMKNIĘCIE spotkania w marketingu rekomendacyjnym leży po Twojej stronie i oznacza KILKA konkretnych pytań oraz umówienie się na NASTĘPNE spotkanie, chyba, że ktoś od razu zdecyduje się na rejestrację, co rzadko się zdarza. Po prezentacji zapytaj swojego Kandydata co mu się najbardziej podobało w tym, co pokazałeś i poczekaj na odpowiedź. 

Następnie zadaj pytanie, ile potrzebowałby zarobić pieniędzy, aby zainwestować swój czas w to przedsięwzięcie. Dowiedz się ile godzin tygodniowo może poświęcić na budowę biznesu. Umów się na KOLEJNE spotkanie, jeśli odpowiedzi są pozytywne. Zaproś na prezentację w większym gronie. Każde następne także ZAMYKASZ konkretnymi pytaniami i ustaleniami, aż Twój potencjalny Partner podejmie decyzję.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz